Statystycznie.

sobota, 15 września 2012

7. Błażej Przygodzki- "Dziennik Samobójców"

          Hej wam! Dzisiaj wielki powrót z Sanatorium. :) 

W sumie to przyjeżdżam do domu dopiero w sobotę (za tydzień), ale na razie jestem na przepustce, więc mam okazję napisać parę recenzji. Pozdrawiam :)

Punkt 1:
Autor: Błażej Przygodzki
Tytuł: „Dziennik Samobójców”.
Liczba stron: 319.
Punkt 2:
Dziennik samobójców - Błażej Przygodzki            Pamiętasz jak w dzieciństwie obiecywałaś/eś coś przyjacielowi/przyjaciółce ? Mówiliście sobie, że jak tylko osiągniecie 18 lat to wyjedziecie w podróż dookoła świata, albo nigdy w życiu nie będziecie mieć dzieci. Przysięgaliście sobie nawzajem, że zawsze już będziecie się przyjaźnić… To całkiem normalne, każdy kiedyś tak robił. Czy wy spełniliście swoją obietnicę ? Przypuszczam, że nie.
            Bohater tej książki niejaki Koks w młodości wraz ze swoimi 4 przyjaciółmi przysiągł, że gdy pierwszy z nich osiągnie 35 lat- wszyscy odbiorą sobie życie. Od nieco nietypowej obietnicy minęło już przeszło 16 lat i pewnego dnia Koks otrzymuje zaproszenie na samobójcze party. Mężczyzna nie niepokoi się pewny, że żaden z ze znajomych nie potraktuje tego na poważnie. Ku jego zaskoczeniu okazuje się, że tylko on nie ma ochoty na śmierć. Lecz obietnica- obietnicą. Mężczyzna doskonale zdaje sobie z tego sprawę. Jednak czy zdobędzie się na odwagę, by sprzeciwić się przyjaciołom? Co wybierze: śmierć czy życie?
            Zgadzam się z niektórymi recenzjami, że powieść pełna jest humoru i zabawnych scen. Bohater w śmieszny i szczery sposób opisuje perypetie i zwyczaje normalnych ludzi.
            „Klimat w naszym kraju wymyślił ktoś, kto nie lubi Polaków. Jak mawiali najstarsi górale, w Polsce są cztery pory roku, które jak czterech królów, nazywają się: za ciepło, za zimno, za sucho, za mokro”
            Nie jestem jednak do końca przekonana co do świetnego opisania historii Wrocławia oraz przeszłości Koksa. Moim zdaniem oba te wątki są niepotrzebne i tylko obniżają wartość tej książki.
Punkt 3:
Ocena: 3/10 .

           Jest to pierwsza książka tego autora, którą miałam okazję przeczytać, niestety obawiam się, że będzie ostatnią . ; /

4 komentarze:

  1. Z opisu wydaje się być ciekawa, dlatego jak zobaczyłem Twoją ostateczną ocenę to się zdziwiłem. No cóż, czasami opis zapowiada ciekawą historię, a w środku takiej nie ma.

    OdpowiedzUsuń
  2. A mnie z kolei bardzo ciekawi ta książka. Opis jest świetny. Jednak szkoda, że tak nisko ją oceniasz.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wiem, że opis świetny. Ja również się skusiłam na książkę głównie dzięki niemu. Nie żałuję czasu spędzonego przy tej powieści, jednak nie jest to książka, bez której nie potrafiłabym żyć .

    OdpowiedzUsuń
  4. Oo..wiem czego się wystrzegać.

    OdpowiedzUsuń