Statystycznie.

niedziela, 12 sierpnia 2012

Pierwsze ocenianie autorów. Paulo Coelho i Richelle Mead

             Hejo.! Przepraszam, że tak długo nie pisałam, ale byłam na 3-dniowej pielgrzymce i niestety nie miałam dostępu do Internetu. Właściwie to dopiero przed 2-ma godzinami wróciłam i nie mam dla was jakieś specjalnej recenzji, gdyż po prostu nie miałam ostatnio okazji czytać żadnej książki. L  Dlatego też dzisiaj pierwsza notka opisująca niektórych przeze mnie wybranych pisarzy. Nie jestem pewna, czy ten pomysł się wam podoba, ale tak jak mówię, niestety nie zaczęłam nawet ostatnio czytać żadnej książki, a co dopiero skończyłam. Cóż, no bywa i tak. Proszę was o wyrozumiałość i obiecuję, że w najbliższym czasie, a może i będzie to już jutro zrecenzuję powieść „Odlot na samo dno”, którą mam w planach rozpocząć czytać jeszcze dziś. 
Dzisiejszym autorem i autorką (zawsze dwie przeciwne płci) będzie Richelle Mead oraz Paulo Coelho. :)

Richelle Mead

Urodziła się 12 listopada 1976 roku w Michigan (jeden ze stanów w Ameryce). Jest autorką książek fantasy oraz typowych młodzieżówek. Znana jest z cyklu Akademia Wampirów oraz tego o przygodach Georginy Kincaid (szczerze to pierwszy raz słyszę o tym drugim). Dotychczas napisała, z tego co się orientuję, około 19 książek .
Jej dzieła to m.in. : „Złota Lily”, „W mocy ducha”, „Odkrycie sukuba”, „Pocałunek Cienia” ….  

Paulo Coelho 
  Urodził się 24 sierpnia 1947 roku w Rio de Janeiro (Brazylia). Jest pisarzem mającym na swoim koncie wiele niesamowitych książek. Niestety nie stworzył on żadnych cyklów, ale jego dzieła są znane i cenione na całym świecie. Nie wszystkim jednak podobają się powieści tego pisarza. Są one oceniane jako "beznadziejne" i "bezsensowne". Ja jednak absolutnie nie zgadzam się z tymi opiniami. Moim zdaniem są wartościowe i na pewno pouczające. 
Coelho słynie m.in. z książek takich jak: "Alchemik", "Na brzegu rzeki Piedry...", "Weronika postanawia umrzeć", "Pielgrzym" i wiele, wiele innych ...

... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... … … … … … ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
            No cóż, wiem, że pewnie będzie wiele waszych komentarzy krytykujący mój sposób przedstawiania pisarzy. Tak naprawdę nic o nich nie napisałam. Stwierdziłam jednak, że bezsensownie byłoby, gdybym zwyczajnie skopiowała wszystko z wikipedii. Myślę, że jeśli jesteście, aż tak bardzo zainteresowani twórczością i biografią, któregoś z tych pisarzy to sami możecie poszukać w internecie jakiś ciekawostek dotyczących tych wybitnych osób. Powinnam w tym momencie ocenić jak bardzo podobają mi się twórczości tych pisarzy, ale ze smutkiem przyznam, że nie za wiele przeczytałam ich dzieł, by móc ocenić jak bardzo podobają mi się. Obiecuję jednak, że szybko zagłębię się w niektórych lekturach tych twórców i gdy tylko będzie odpowiedni moment, to was poinformuję o moich ocenach. Na razie jednak żegnam się z wami i miejmy nadzieję, do zobaczenia jutro.



5 komentarzy:

  1. Z książek Paulo najbardziej podobała mi się "Weronika postanawia umrzeć", która była dość zaskakująca, ciekawa i fajnie się ją czytało parę lat temu. Później próbowałam swoich sił w innych jego powieściach, ale wymiękłam i dalej już nie czytałam xd
    Mead znam, ale jakoś jeszcze Akademii Wampirów nie tknęłam. Chociaż widziałam w bibliotece;)
    Dobrą piosenkę dodałaś do notki!
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie ofc

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również czytałam "Weronika..." ale byłam jeszcze wtedy stanowczo za głupiutka, żeby cokolwiek z tej powieści zrozumieć .: )

      Usuń
    2. Tak, znaczy się niestety tylko fragment. Stwierdziłam, że jeśli jeszcze nie przeczytałam książki, to oglądanie filmu jest bezsensowne . :). Chyba wolałam mieć mocne wrażenia przy powieści, by móc później porównać z ekranizacją. : P. A ty?
      Ps. Przypomniało mi się że czytałam książkę "Alchemik" i zrobiła na mnie nie małe wrażenie.

      Usuń
    3. Jak dla mnie trochę przereklamowane są książki Coelho. Parę książek jego przeczytałam, Weronika postanawia umrzeć, Walkierie, Alchemik, Być jak płynąca rzeka i jedynie ta ostatnia mi się podobała.

      Usuń